Verbanden Verband:

B Met elkaar in verband brengen

Verschillende voorstellingsvormen met elkaar in verband brengen - Gegevens verzamelen, ordenen en weergeven Patronen beschrijven

1-fundament

Toelichting en voorbeelden bij 1-fundament

Toelichting en voorbeelden bij 1-streef

Paraat hebben

• Eenvoudige tabel gebruiken om informatie uit een situatiebeschrijving te ordenen

Weten dat een eenvoudige tabel wordt gebruikt om informatie uit een situatie te ordenen.

• De inspecteur van de school wil weten hoeveel kinderen er in de groepen zitten. Linn en Merel verzamelen de gegevens en moeten de tabel invullen, waarbij steeds twee groepen bij elkaar worden genomen: groep 1 en 2 bij elkaar, groep 3 en 4 bij elkaar en zo ook groep 5 en 6, en groep 7 en 8 bij elkaar.
    Er zitten 12 kinderen in groep 1, 10 in groep 2, 15 in groep 3, 8 in groep 4, 12 in groep 5, 12 in groep 6,  9 in groep 7 en in groep 8 zitten 15 kinderen.
    Vul de tabel eens in.

groep:

1 en 2

3 en 4

5 en 6

7 en 8

aantal:

Tabel gebruiken om informatie met verschillende gegevens uit een situatie te ordenen.

• Zie het afstandskaartje. (Uit: Rekenrijk)

- Maak een afstandstabel bij dit kaartje.

Overgenomen uit: Concretisering referentieniveaus rekenen 1F/1S  SLO